RSS Feed

Maybe they don’t know…

Posted on

“Always act like you are wearing an invisible crown,” someone once said.  Needless to say, it’s hard.  Especially if you are waiting in a long line and someone suddenly has the need to cut in front of you.  Or your neighbours get on your nerves.
Maybe they don’t realize it, but there is a princess inside you.  She is a fairy tale creature who can melt people’s hearts of ice by just wrinkling her nose graciously.  Sadly you haven’t found her yet.  It takes a little bit of work but you can do it.  And think, if you are a princess there is a charming prince for you somewhere.  Not so bad, isn’it?
Happy anniversary, Kate!  You are the most princess of us all, without a drop of blue blood in your veins.
“Comportati sempre come se portassi sulla testa una corona invisibile”, ha detto qualcuno. Lo so, è difficile, soprattutto quando hai fatto mezz’ora di fila alle poste e all’improvviso chi ti sta dietro si ricorda di avere un impegno urgentissimo e deve assolutamente passare avanti o per la centesima volta la signora del piano di sopra ti getta l’acqua sporca sul balcone.
Ma il fatto è che ignorano che c’è una principessa dentro di te: una ragazza con l’animo nobile e gentile a cui basterebbe un’occhiata per sciogliere i loro cuori di ghiaccio e un sorriso per renderli inoffensivi. Il problema è che forse non lo sai neanche tu. Certo, sei fuori allenamento, ma ce la puoi fare. Senza contare che, se la logica non mi difetta, se sei una principessa, da qualche parte si nasconde un principe con il suo bianco destriero. Mica male, no?
A proposito, felice anniversario Kate! (La più principessa di tutte, senza una goccia di sangue blu nelle vene.)
Advertisements

About Celeste

An italian lover of style and elegance sharing her passions and her positive thoughts. Una italiana, che ama vivere con stile ed eleganza, condivide le sue passioni e le sue riflessioni sulla felicità.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: